середу, 28 жовтня 2015 р.

Виховна година
на тему:
           
«Бути гідним скрізь і всюди, щоб нести вам радість, люди!»                


                                        вчитель: Гринчишин  О.Д

Мета: розвивати культуру мовлення,
спілкування й поведінки учнів, донести
до свідомості дітей, що найвища краса
людини в тому, що вона живе не тільки для себе, а всі свої сили, енергію, хист віддає іншим людям; виховувати у дітей усвідомлення необхідності бути ввічливими.
Обладнання: таблиці, аркуші паперу,  схема, фломастери, малюнок сонечка, завдання на карточках.
                            Хід роботи:
І. Привітання вчителя. Організація учнів
1. Вірш:
Сію дитині в серденько ласку.
Сійся-родися, ніжне «Будь ласка»
Вдячне «Спасибі», «Вибач» тремтливе,
Слово у серці, як зернятко в ниві.
«Доброго ранку!», «Світлої днини!»,
Щедро даруй людям, дитино.
2. Слухання казки «Сині феї ввічливості»
(зачитує вчитель)
-        Хто із вас, діти, здогадався, як звали синів?
(Добрий ранок, Добрий день, Добрий вечір)
-        Які ввічливі слова ви почули?
-        У яких ситуаціях їх вживають?
ІІ. Робота за темою (бесіда)                             Сьогодні ми говоримо про чарівні слова, що допомагають нам бути ввічливими і чемними.
Якщо людина вживає їх, то вона підкреслює
повагу до співрозмовника, намагається зробити
комусь приємність.
-        А яким може бути слово? (ніжним, лагідним, теплим, холодним, злим, жорстоким)
-        Людина повинна прагнути робити добро для тих хто її оточує. А добро – це щастя для всіх людей. Добра людина-весела, радісна, товариська, з нею хочеться частіше спілкуватися, її всі люблять. Злі люди,
навпаки, завжди насуплені, невдоволені, їх ніхто не любить, з ними не цікаво.
а) Прислів’я про слова (таблиця на дошці)
Робота з ними.
-        Як ви розумієте ці прислів’я?
-        Чого вони вчать?
-        Чи допоможуть вони нам бути ввічливими і чемними? (Діти дають групові відповіді)
б) Таблиця ввічливих слів (на дошці),
їх аналіз.(Групи представляють вірші про ввічливі слова та їх вживання)
в)Аналіз ситуації ( 2 ситуації зачитує вчитель)
Обговорення їх учнями.(парами)
1)- Що ви можете сказати про хлопчика?
- Чому вчителька посміхнулася Юркові?
- Чи був хлопчик дійсно ввічливий?
- А може хтось побачив в ньому себе?
2)- Діти, у якому місті ви би хотіли жити?
- Чому потрібно бути ввічливим?
- Назвіть ввічливі слова, які ви уживаєте щодня.
- Чи доводилось вам замислюватись над тим,
Скільки разів на день ви їх вимовляєте.
г)Гра «ввічливо чи неввічливо» (якщо ви згідні з правилами, то плескайте в долоні, а якщо ні - мовчите.)
- Діти якою буває усмішка? А чи знаєте ви ціну усмішки ?
- Який настрій створює вона вдома?
- Тож давайте лагідно посміхнемось один одному, адже від усмішки йде до всіх тепло.
- Пам’ятайте: всі чудові й приємні слова необхідно вимовляти з усмішкою.
д) Попробуйте намалювати усміхнену людину.
(діти виконують малюнок)
е) Гра «Встав чарівне слово» (вчитель запитує початок речення, а учні добавляють кінцівку)
ІІІ. Підсумок заняття.
-        Бачу ви добре знаєте, що має робити добра людина, як звертатися до інших 
-        А тепер поміркуйте чому потрібно робити добро?
1)                        Гра на увагу «Добра людина повинна…»
(якщо відповідь вірна – тупати ногами, а якщо ні -мовчати.)
Сьогодні на занятті ми навчилися, як
потрібно вітатися, поводитись зі старшими товаришами. Не про все сьогодні сказали,
але це й неможливо. Щоб перевірити наскільки глибоко і міцно ви усвідомили сьогоднішню тему , прошу вас виконати тестові завдання, що є у кожного з вас на парті. (Діти виконують завдання на карточці).
-        У кожної людини є її ангел охоронець, який охороняє вас від біди. Якщо людина робить добрі справи, Ангел – радіє, а злі - плаче,  тужить,втрачає свої сили.
-        Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел радів і приходив на допомогу у важку хвилину.
-        Робіть добро і пам’ятайте, що ми – люди!
-        Перед вами складена невеличка пам’ятка  
вихованої людини. Прочитайте її та постарайтесь завжди виконувати ці правила, користуючись ними кожного дня (діти читають пам’ятку).
-        На згадку я дарую вам усміхнене символічне сонечко, промінчики якого містять повчальні і розумні слова.(Давайте поважати один одного й любити і будемо щасливо в світі жити!)
-        Ознайомтесь із ними і тепла посмішка ніколи не покине ваших облич.
До побачення вам, діти,
будьте всі здорові!
І слова чарівні всюди,
ви вживайте в мові!





[2]               Тест

Ти ввічливий, якщо:

-        Не забуваєш сказати «будь ласка»;
-        Стежиш за тим, як говориш, їси;
-        Штовхаєш друзів ;
-        Думаєш, як допомогти іншим ;
-        Вимагаєш іграшку, а не просиш;
-        Забуваєш говорити чарівні слова. 

Ти чесний, якщо:

-        Ніколи не запізнюєшся;
-        Дотримуєш свого слова;
-        Шукаєш винних, якщо сам помилився;
-        Умієш сказати, а умієш і змовчати;
-        Живеш за правилом : «Чесним словом не будеш ситий»     



[3]                  Пам`ятка культурної дитини:  
1.  Вітатися першими  з  дорослими.
2.  Ввічливо прощатися та дякувати за допомогу .
3.  Виявляти  доброзичливе і турботливе ставлення до малюків і старших.
4.  Допомагати їм, не чекаючи, коли вони звернуться по допомогу.
5.  Бути привітними, чемними, скромними людьми.   
В. Сухомлинський писав: «Людина народжується не для того, щоб зникнути невідомою пилинкою. Саме усміхнена людина завжди лишає по собі приємний та вічний слід.»
а) Намалюйте щасливу та усміхнену людину. (обличчя)
б) Складіть побажання, яке би ви подарували усім людям (по групах).



  
       
                           

Прислів’я:
1. Лагідне слово і залізні двері відкриває.
2. Тепле слово і в мороз зігріє.
3. Добре слово потрібне людині, як хліб і вода
4. Одне приємне слово, наче сад цвіте.
5. Мудре слово збереже а погане - геть  жени!





                   Побажання:    
1. Мирного неба над головою.
2. Злагоди та достатку у родинах.
3. Радості та людського тепла.
4. Хороших і надійних друзів
5. Гарного настрою у будь-яку погоду.



   

Немає коментарів:

Дописати коментар